torsdag 28 augusti 2008

Hålen i garderoben.

Det här inlägget på det förnämliga "Trad" forumet fick mig att inse vad jag i någon mån saknar: kläder för äldre män.


















Tröjor i Shetlandsull. Den översta är fantastisk.











Stabila rutiga skjortor. Visst har jag endel, men ofta i grövre flannel, och ej klockren passform.











Flannelbyxor. Skulle vara perfekt att bryta av jeansjackor med.











Manchesterbyxor. Bruna, beiga, mörkgröna och rostbruna är vad jag vill ha. Blir alltid avundsjuk när jag ser en gubbe i avspänt inslitna, grova manchesterbyxor.









Kavajer i tweed och manchester.


Jag hoppas att det här är luckor som kommer fyllas igen allt eftersom. Alla punkter passar även vad jag hoppas blir min framtida identitet: universitetsmannen. Jag har funderat kring Engineered Garments som rimligt övergångsmärke, men egentligen, varför inte köra på "the real deal"? Harris tweed och tjocka manchesterbyxor.

Inga kommentarer: