måndag 12 maj 2008

Levis Vintage f/w 08

Höstens LVC är inspirerat av (enligt Cafébloggen) skogshuggare i Redwoodskogar vid förra sekelskiftet och tidigt 1900tal, med allt vad det innebär av rutigt och rejält. Ett mycket bra tema tycker jag. Det ska bli mycket spännande att se resten av kollektionen. Jag hoppas på nån bra chambrayskjorta också, eftersom jag i snålhetens namn har missat de senaste två.

Ser framförallt fram mot de här manchesterbrallorna, eftersom jag vart på spaning efter det länge, men alltid ser ut som en pappa (på det dåliga sättet) i de jag provar. Hoppas på att de här är grova, med hög midja och lös passform. Jeansjack/skjortan ser också mycket lovande ut, med boxig passform och fina detaljer. Rutiga skjorter har jag redan i överflöd, så det skippar jag nog att köpa för LVC priser.











































Inga kommentarer: