onsdag 28 maj 2008

Hatten, jackan, hela paketet

Jag har länge varit förtjust i diverse huvudbonader, kanske pga. antifrisyren, och har hittils nöjt mig med en mängd olika kepsar. Senaste halvåret eller så har jag dock börjat sukta efter diverse hattar med brätte (the final frontier), inspirerat av, du gissade det, den "japanska stilen". Globalisering i ett nötskal.
Här är iallafall senaste inköpet, en lite vaxad mörblå bomullshatt från England. Jag gillar den mkt, men blir i princip idiotförklarad av Ilona så det är alltid ett visst motståd. Wellwell, nästa köp blir en med mer sluttande brätte. Helst Engineered Garments, men det kommer nog inte hända.

Jackan är från Herr Judit, Levis av okänd ålder, "försliten". Min mamma undrade vad det var för ful skjorta i garderoben. Väskan från myrorna, med nytt axelband. Trevlig men stor.



Inga kommentarer: