tisdag 27 maj 2008

Herrens vägar äro outgrundliga


Rickard, mormor

Rickard, lillebror

I helgen besökte jag hemstaden för rekreation och konfirmation – på lördagen var jag i Svenska kyrkan, på söndagen i Pingstkyrkan och på den tredje dagen vilade jag.

Matchen mellan kyrkorna känns jämn. Den första gudstjänsten var relativt lekfull, nästan progressiv, medan den andra bjöd på en del goda ord för högerregeringen och ett aggressivt angrepp på "journalister" i största allmänhet. Pingstkyrkans kör är dock överlägsen – fantastiskt fin stämsång i "God moves in mysterious ways", bland annat – och tog mycket ambitiös rekvisita till hjälp (bland annat ett två meter högt kors där en av konfirmanderna hängde), samtidigt som många i församlingen blundade och sträckte armarna mot skyn under bönerna. Dessutom hade de tre äldre män från Rumänien på besök för att bygga den nya Salen i ett misstänkt svartjobb.

Samma fit båda dagarna, men med olika skjortor: Duffer, Levi's, Clark's, och Boomerang respektive Loden Dager.

Jag klippte topparna igår kväll också.
Och åh, för två veckor sedan blev min iPhone baxad, så inga fler bilder till Ebayle från mig!

Inga kommentarer: