måndag 28 april 2008

Mitt mest manliga inköp någonsin

Efter att ha rökt ganska stabilt i omkring fem år, sedan snusat (och rökt) i tre, hållt upp nästan helt i knappt ett år, och sedan börjat snusa igen, var det igår dags för ett ordentligt inköp, kanske det mest traditionellt manliga inköpet jag någonsin gjort. Jag talar förstås om "stocken". 230 kronor på kiosken tvärs över gatan, och det känns oerhört definitivt; jag har snus för gott och väl en och en halv månad.

Eftersom priset på snus chockhöjts – allvarligt talat: jag är helt för höjd skatt på onyttiga och miljöfarliga produkter, säg nikotin och bensin, bara det utjämnas med att typ havregryn, solrosfrön och sojafärs får ett lägre pris, samtidigt som sockerdricka och mjölkchoklad följer med nikotin och bensin – har jag till slut, alldeles nyligen, gått över till opremiummärket Granit. Göteborgs för dryga 40 kronor dosan blev för mycket.

9+1.

Inga kommentarer: