torsdag 28 maj 2009

Anti men drömmande



Jag är inte särskilt intresserad av säsonger. Jo, givetvis tycker jag om att det blir varmare, kallare, ljust och mörkt under olika stunder. Men jag är inte så mycket för "modets" säsonger, och de regler som följer med dem.

Typ ba så skönt och fräscht och ljust och ledigt och det-känns-som-du-är-på-franska-rivieran-och-kör-öppen-sportbil-på-60-talet-med-världens-snyggaste-tjej i ljusa shorts och en slapp linneskjorta på sommaren.

Respektive mörkt och rutigt och nu-ska-det-bli-gott-att-dricka-det-där-rykande-teet-framför-den-sprakande-brasan-i-mitt-ekinredda-bibliotek i mörk, rutig skjorta och tweedkavaj med lappade armbågar.

Det tycker jag är tråkigt. En jeansskjorta är en jeansskjorta är en jeansskjorta.

Även om jag också kan känna ett större pepp på gråa mjukisshorts och sandaler så här års än på hösten.

Men framför allt tycker jag att det är synd att kläderna som kommer nästa säsong alltid ter sig så mycket mer lockande än de man redan har, eller ska ha, för den innevarande.

Typ som när Engineered Garments visar upp hur jag bör klä mig i höst, och alla höstar efter det. Det är liksom för tidigt för att ge upp sommaren redan, och börja blicka över horisonten in i mitten av september. Där ska vår blick inte ligga just nu.

Den ska ligga på den där cykelsemestern i Östersjön.

Bilder från h(y)r.

Inga kommentarer: